22 grudnia, 2012

Coraz bliżej święta, coraz bliżej święta..!

Ho ho ho! Nie długo święta!
Cieszycie się? Ja bardzo.
Z tej okazji, postanowiłam napisać o świętach w Japonii.
Tak, tam też się je obchodzi.

Kurisumasu- czyli Boże Narodzenie, które Japończycy wzięli od Amerykanów. Nie jest to dla nich święto duchowe, jak dla nas, jest to dla nich bardziej okazja do zrobienia imprezy, niektórzy z nich traktują święta jak drugie walentynki.

W Polsce, na stole Wigilijnym powinno pojawić się 12 potraw, a jak to jest w kraju kwitnącej wiśni?

Kurisumasu Keiki (Ciasto świąteczne)- tortowe ciasto, które jest bardzo słodkie, oblepione grubą warstwą kremu oraz dwu centymetrową polewą czekoladową.
(Wygląda to mniej-więcej tak)

Do tego kurczak i kolacja Wigilijna gotowa!

Japończycy traktują Boże Narodzenie jak walentynki.
Pewnie zadajecie sobie pytanie czemu, a ja mam dla was odpowiedź!
Japończycy traktują to święto tak, ponieważ ogrom prezentów, świeczek czy nawet ten klimat świąt właśnie przypomina im walentynki.
Uważają oni bowiem, że jest to idealny dzień, aby zaprosić swoją drugą połówkę na kolację do restauracji, czy nawet się jej oświadczyć! Jeżeli chce się kolację Wigilijną zjeść w jednej z tamtejszych restauracji, należy złożyć rezerwacje długo przed czasem.
Panowie kupują swoim kobietom prezenty typu:
-markowe torebki i ubrania.
-biżuteria.
Single natomiast nie chcą być w ten dzień samotni, szukając więc swojej miłości, siedzą na portalach randkowych, lub chodzą po mieście. 

Przygotowania do świąt zaczynają się tam ok. 6 grudnia. Wtedy można znaleźć w sklepach świeczniki, ozdoby świąteczne itp. 

Czy w Japonii jest mikołaj?

.  
Kolejne nurtujące pytanie na które znam odpowiedź!
W Japonii, rodzice kupują prezenty swoim pociechom, a gdy dzieci pójdą spać, wkładają im je pod poduszę. 
 Dzieci wierzą, że w nocy odwiedził ich Św. Mikołaj, więc nie dziękują rodzicom za podarunki.

Teraz dam wam trochę świątecznych piosenek i kolęd w języku japońskim.

Sailor Moon-Jingle Bells

Toradora- Holy Night

Jedna z japońskich kolęd, do której nie mogłam znaleźć tytuły, ale tak mi się spodobała, że postanowiłam wstawić.


Znalazłam też tekst do "Cicha noc" Po japońsku, natomiast nie mogłam znaleźć filmiku gdzie ktoś ją śpiewa, dlatego wklejam tekst.
"Cicha Noc" Wersja Japońska.
Kiyoshi kono yoru hoshi wa hikari
sukui nomiko wa mabune no naka ni
nemuri tamo-o. itoyasuku.


Kiyoshi kono yoru mitsuge ukeshi

makibitotachi wa miko no mimae ni
nukazukinu, kashikomite.


Kiyoshi kono yoru miko no emi ni,

megumi no miyo no ashita no hikari
kagayakeri, hogarakani.

Uważam, że Święta w Japonii są bardzo podobne do naszych, jednak za nic na świecie nie zamieniłabym naszych Polskich świąt na Japońskie.
A wy? Co myślicie o świętach w Japonii?
Odpowiadajcie w komentarzach!
P.S Masz pomysł na to, co chciałabyś-chciałbyś na tym blogu zobaczyć?
Jeżeli tak, to pisz swoje propozycje w komentarzu.
Wasze pomysły naprawdę bardzo mi pomogą!
Umieściłam też ankietę, proszę zagłosujcie ;D
Merry Kurisumasu!

4 komentarze:

  1. Najbardziej, to bym chciała żeby takie ciastka nas były! Japońskie słodycze, to jest to! To jedyna rzecz, jaką chciałabym dodać do polskich. No i może kolędę z Toradory, świetna jest^^
    Pozdrówka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmm...Ciasto...
    Jadłabym... XD
    Popieram osobę powyżej. Słodycze trzeba by było dodać do polskich tradycji. Piosenki są takie :3 Że aż nie mogę ich opisać XDD

    Co do bloga... Sama nie wiem. Może Renee bd miała pomysł?

    Pozdrawiam i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT I ZAISTEGO SYLWESTRA!!!

    Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  3. O mnie mowa ? *Wychyla łebek zza drzwi*
    Bickslow : Tak, o tobie, właź! *Bierze ją na ramię i wnosi do bloga*
    Neeee, postaw mnie ~ ! >.< No. Znalazłam parę literówek, ale to się wytnie :3 Artykuł bardzo fajny, ciekawy... Ale nie jadłabym ciasta.
    Bickslow : Reneé w ogóle nie jada tak słodkich rzeczy. Ciasteczko z czekoladową polewą to ok, ale bez przesady.
    No właśnie. Jak dla mnie takie obchodzenie świąt... Ciekawe. Inne, niż u nas. Bo u nas to jest takie typowo rodzinne święto, a nie "drugie Walentynki" :3 Ale i tak mi się podoba :3 Piosenki są super ~ !
    A pomysł na artykuły do bloga... Mogłabyś napisać co neigo co Japońskich subkulturach? Ja tam się na tym nie znam, ale te wszystkie lolitki czy co tam jeszcze...
    Bickslow : To dość trudny temat, ale wydaje mi się, że każdy by się nim zainteresował.
    Właśnie ja też mam takie wrażenie.
    Buziam ~ ! :3
    ~Reneé

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na to, że ich klimat świąteczny nie umywa się do naszego... Są prezenty, jakaś tam kolacja ale brak tej świątecznej atmosfery. Bardzo lubie Japońską kulture ale nigdy nie zamieniłabym Polskich świąt na tamtejsze :P
    Artykuł bardzo ciekawy, musiałaś się pewnie nieźle naszukać z niektórymi rzeczami ^^.
    A co do ciasta - wygląda przepysznie ale teraz jestem na diecie przez chorobe, tak więc w tym roku moja kolacja wigilijna będzie w postaci sucharków i wody (beczy), na widok ciasta aż mnie mdli przez to. Gdybym jednak była zdrowa to pewnie miałabym aż ochote polizać ekran hahaha xD Torcik wygląda nadzwyczajnie!!!
    Co do kolejnych tematów, Rencia-chan ma dobry pomysł z subkulturami, jest to tylko temat baardzo obszerny. Można jeszcze coś napisać o zbliżającym się sylwestrze, tym ze zwykłego kalendarza i kończący ich znak zodiaku bo oni chyba też to obchodzą a sylwester tuż tuż :P. Możesz też napisać o święcie kwitnącej wiśni, o japońskiej muzyce, można napisać taki mały słowniczek z podstawowymi zwrotami...może robimy wpis na to kto się wybiera do Japonii? Robimy wycieczke? xD Nie no, odwala mi od choroby już :D Jak wpadne na lepszy pomysł to na pewno dam o nim znać :***
    PS. Nie zabij mnie o ten szablon, którego jeszcze nie dokończyłam (tego z postaciami z anime), ledwo widze na oczka :( Obiecuje że jak dojde do siebie zrobie go i w razie czego pomogę go wgrać :]
    PS2. WESOŁYCH ŚWIĄT !!! :*

    OdpowiedzUsuń